Verslag Algemene Ledenvergadering 2022

Beste leden,

Afgelopen maandag 28 maart hebben wij onze jaarlijkse ledenvergadering gehouden. Deze ALV was in november gepland maar is vanwege corona maatregelen uitgesteld naar deze datum. Tevens was het een dubbele ledenvergadering omdat die van 2020 ook is vervallen door coronamaatregelen.

De opkomst was met 41 personen en 6 leden, die met kennisgeving afwezig waren redelijk goed te noemen.
De voorzitter begon om 20:00 uur  de vergadering met de opening en mededelingen.
Wij zijn een gezonde vereniging, waar we de dagelijkse zaken goed op orde hebben.

Vervolgens werd het corona tijdperk binnen de vereniging kort besproken en hoe we hier als club doorgekomen zijn.

De commissies binnen onze vereniging zijn benoemd en toegelicht waar ze mee bezig zijn.
Onze jeugdafdeling draait goed en alle teams zijn voorzien van trainers en leiders.
Het ledenbestand blijft vrij constant zonder al te veel schommelingen. Ondanks corona zijn we hier blij mee en dit geeft een goede basis voor de club.

Zoals een heleboel verenigingen hebben wij ook nog een aantal vacatures die vervuld moeten worden.
Dit zijn:

• Schoonmaakster voor de kleedruimtes en de kantine m.i.v. komend seizoen.
  • Leiders voor het 1e en 2e Dit wordt nu opgepakt door bestuursleden maar dat is niet wenselijk.
  • (Jeugd-) scheidrechters vanwege uitdunning van ons korps.

Gelukkig zijn er afgelopen seizoen ook weer nieuwe vrijwilligers toegetreden waaronder enkele dames die ons helpen met de kantinediensten.

De supporterscommissie kan vanaf nu weer de activiteiten oppakken nadat ze ruim een jaar niet veel hebben kunnen doen.

Nadat onze penningmeester uitleg en toelichting heeft gegeven over de financiële zaken binnen de vereniging kan de conclusie getrokken worden dat we een financieel gezonde club zijn. We zijn het coronatijdperk redelijk goed doorgekomen. Met name het goed letten op de kosten en uitgaven heeft hier toe geleid evenals de leden en sponsoren die de club trouw zijn gebleven tijdens de corona-periode.
Doordat de vereniging gezond is hebben we besloten om voor komend jaar de contributies niet te verhogen.

Als agendapunt kwam de WBTR aan de orde. Wet Bestuur en Toezicht Rechtspersonen.
Dit is een wet waar alle verenigingen zich aan dienen te houden en waarbij het zaak is om bestuurlijke zaken en taken vast te leggen. Dit kan mogelijk leiden tot het aanpassen van de statuten. Doordat de statuten mogelijk aangepast moeten worden is het een verplichting om dit te bespreken in, en voor te leggen aan de ALV. Deze toestemming is unaniem gegeven waarbij we nu naar de notaris kunnen om de statuten te laten controleren in relatie tot de  WBTR zaken. In de ALV van november zullen we deze eventuele wijzigingen voorleggen aan de leden en na goedkeuring kan dit bekrachtigd worden.

Een ander agendapunt waar goedkeuring van de ALV voor nodig was, is ook besproken en toegelicht nl. de nieuwe vloer in de kantine.
Als afronding van de kantine verbouwing willen we nog de vloer vernieuwen. Hiermee is een dusdanige investering nodig dat we toestemming nodig zijn van de ALV. Deze toestemming is  unaniem gegeven door de aanwezige leden.
De verbouwingscommissie kan nu verdere stappen nemen en de uitvoering staat gepland voor in de zomerstop zodat aan het begin van het nieuwe seizoen de kantine helemaal gereed is.

Bestuursverkiezing:
Aftredend en herkiesbaar waren Harm Visser en Rene Jonker. Beide heren zijn opnieuw verkozen en zullen weer voor een termijn van 3 jaar onderdeel uitmaken van het bestuur.

Nadat alle vrijwilligers en sponsoren waren bedankt en de aanwezige leden waren bedankt voor hun inbreng, sloot de voorzitter tegen half tien de vergadering en werd een ieder uitgenodigd voor een drankje.

Namens het bestuur,
Rene Jonker