Verslag Algemene Ledenvergadering november 2022

Beste leden,

Woensdag 15 november hebben wij onze jaarlijkse ledenvergadering gehouden.
De opkomst was met 45 personen en 9 leden, die met kennisgeving afwezig waren redelijk goed te noemen.
De voorzitter begon om 20:00 uur de vergadering met de opening en mededelingen.
Wij zijn een gezonde vereniging, waar we de dagelijkse zaken goed op orde hebben.

Bij de mededelingen zijn alle geledingen van de club kort besproken en desgewenst toegelicht, ook kwam het wel en wee van de club hier aan de orde. Hierbij is het nog bijzonder te vermelden dat Bram Hulzebos al 25 jaar in dienst is als verzorger.
Dit is redelijk uniek te noemen voor een sportvereniging. In juni hebben we hier al aandacht aan besteed.

De commissies binnen onze vereniging zijn benoemd en er werd toegelicht waar ze mee bezig zijn.
Onze jeugdafdeling draait goed en alle teams zijn voorzien van trainers en leiders. Na de winterstop wordt er nog een extra team toegevoegd, dit zal een jo 7 worden.
Het ledenbestand blijft vrij constant zonder al te veel schommelingen. Het ledenbestand is ten opzichte van vorig seizoen iets gestegen.

Zoals een heleboel verenigingen hebben wij ook nog een aantal vacatures die vervuld moeten worden.
Dit zijn:

• Leiders voor het 1e en 2e Dit wordt nu opgepakt door bestuursleden maar dat is niet wenselijk.
  • (Jeugd-) scheidrechters vanwege uitdunning van ons korps. Om te voorkomen dat we mensen aan moeten wijzen doet het bestuur een beroep op de verantwoordelijkheid van de leden. Aanmelden kan bij David Bots.

Gelukkig zijn er afgelopen seizoen ook weer nieuwe vrijwilligers toegetreden waaronder enkele dames die ons helpen met de kantinediensten. Ook hebben we een schoonmaakster gevonden voor de kleedkamers en de kantine.
Speciaal benoemd wordt Danielle Meinders die de taak als gastvrouw gaat oppakken na het overlijden van Hans Oostwoud was hier een vacature ontstaan.

De supporterscommissie heeft weer een aantal acties gepland waaronder de kerstbrodenactie in december.

Nadat onze penningmeester een zeer duidelijke uitleg en toelichting heeft gegeven over de financiële zaken binnen de vereniging kan de conclusie getrokken worden dat we een financieel gezonde club zijn. We zijn het coronatijdperk redelijk goed doorgekomen. Met name het goed letten op de kosten en uitgaven heeft hier toe geleid evenals de leden en sponsoren die de club trouw zijn gebleven tijdens de laatste corona-periode.

De kascommissie heeft de boeken gecontroleerd en daarin geen bijzonderheden aangetroffen.

Omdat de vereniging gezond is hebben we besloten om voor komend jaar de contributies niet te verhogen.

Harm Visser gaf de toelichting op het agendapunt onderhoud en onroerend goed. De speerpunt zal in 2023 verduurzaming zijn. De bouwcommissie is druk bezig om allerlei verduurzamingen te onderzoeken. Wij hebben afgelopen jaren ook al heel wat gedaan (LED verlichting, zonnepanelen e.d.) maar gaan hier mee verder.
Ook gaf Harm een uiteenzetting van de werkzaamheden die op en rond “De Boskamp” uitgevoerd zijn. De nieuwe kantinevloer wordt in de zomerstop van 2023 vervangen.

Bestuursverkiezing:
Aftredend waren David Bots en Rick Wakker. David was herkiesbaar en heeft aangegeven nog een termijn verder te willen en is dus herkozen. Rick was niet herkiesbaar als bestuurslid maar blijft gelukkig wel lid van de jeugdcommissie. Rick werd bedankt met een presentje en een bos bloemen voor zijn inzet en inbreng.
Jan Hidde Wilzing is bereidt gevonden om Rick zijn plaats in te nemen in het bestuur. Jan Hidde is zeker geen onbekende in de club. Wij zijn blij dat hij het bestuur gaat versterken en we wensen hem daarbij veel plezier en succes.

Lid van verdienste:
Henk ( Freek) Moorlag is benoemd tot lid van verdienste voor zijn jarenlange inzet en betrokkenheid bij onze club. Hij werkt al jaren bij de vrijdagmorgen groep, regelt de lotenverkoop, sponsorborden en is onze huisfotograaf. Als dank hiervoor heeft hij deze bijzondere lidmaatschap ontvangen en zeker verdiend. Uit handen van onze voorzitter ontving hij een bijbehorende oorkonde en een bloemetje.

Volgend jaar bestaat Onstwedder Boys 60 jaar en hiervoor zijn we bezig om een commissie op te zetten. Nadere berichtgeving  volgt ter zijner tijd.

We zijn blij dat we een nieuwe kledingsponsor hebben gevonden voor het 2e elftal.
CS Daktechniek, het bedrijf van Chris Strockmeijer, oud speler, zal het 2e elftal in het nieuw steken.
CS Daktechniek is de opvolger van onze sponsor van Van Dijk dakdekkersbedrijf die zijn bedrijf heeft beëindigd. We zijn Jans van Dijk dan ook zeer dankbaar voor zijn jarenlange sponsoring.
Later zullen we hier nog aandacht aan besteden.

Als dank aan alle vrijwilligers van de club en het besef dat we zonder hun geen vereniging kunnen zijn worden zij uitgenodigd voor een vrijwilligersavond op vrijdag 2 december.

Nadat alle vrijwilligers en sponsoren waren bedankt evenals de aanwezige leden voor hun inbreng, sloot de voorzitter tegen half tien de vergadering en werd een ieder uitgenodigd voor een drankje.

Namens het bestuur,
Rene Jonker